BÜRO YÖNETİMİ ALANI
Anadolu Meslek Lisesi programında Büro Yönetimi alanı eğitimi verilmektedir. Büro Yönetimi Alanı mezunlarımız hemen hemen her iş alanında iş bulma imkanına sahiptirler. Devlet kurumları ve işletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş Büro Yönetimi Alanı mezunları tarafından yürütülmektedir. Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılmaktadır. Bu durum, bürolardaki evrak trafiğini de hafifletmektedir. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki büro elemanının, bu ve diğer yönetici asistanlığı hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Büro yönetimi Türkiye'de ve dünyada önemi giderek artan bir alandır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro yönetimi eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte hem de profesyonel yönetici asistanlığı mesleğinin klasik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır.
|
BÜRO YÖNETİMİ ALANI DAL PROGRAMLARI
Yönetici Asistanlığı
Yönetici asistanlığı mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Yönetici asistanlığı, mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Yönetici Asistanlığının Görevleri:
Ø Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır,
Ø Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır,
Ø Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar,
Ø Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar,
Ø Gelen yazıları (Fax, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar,
Ø Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve dosyalar,
Ø Dosyalardan istenen bilgileri bulur,
Ø Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır,
Ø Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır. Pasaport, vize vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar.
Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler
• Okuduğunu anlamak.
• Türkçeyi iyi konuşmak ve yazmak.
• Bilgisayar, faks, fotokopi vb. makineleri kullanmak.
• Telefonla konuşabilmek.
• Doğru yazılı ve sözlü anlatım yapmak.
• Düşüncelerini açık aktarabilmek.
• Güler yüzlü, hoşgörülü olmak.
• Başkaları ile uyumlu olmak.
• Sorumluluk duygusuna sahip olmak.
• Soğukkanlı olmak.
• Sır saklayabilmek.
İş Bulma İmkânları
Sekreterlik mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticarî kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır.
Eğitim Ve Kariyer İmkânları
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerinde bulunmaktadır. Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır. Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor
Büro Yönetimi Alanını Okuyan Öğrencilerin 2 Yıllık Meslek Yüksekokullarına Tercih Yapılabileceği Bölümler:
Ağız ve Diş Sağlığı TYT
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı TYT
Çağrı Merkezi Hizmetleri TYT
Emlak Yönetimi TYT
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği TYT
İnsan Kaynakları Yönetimi TYT
İşletme Yönetimi TYT
Kooperatifçilik TYT
Nüfus ve Vatandaşlık TYT
Sağlık Kurumları İşletmeciliği TYT
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik TYT
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama TYT
Sosyal Güvenlik TYT